موضوعات

تبلیغات

آموزه مهدويت؛ قوی‌ترين سلاح در جنگ نرم وهابيت عليه تشيع

صنایع نیوز       یکشنبه ششم دی ۱۳۹۴

محمد علی روشنجنگ نرم رسانه‌ای وهابيت عليه تشيع از اطلاعات محدود رسانه‌های داخلی در فضای مجازی و حقيقی درباره تشيع بالاخص بحث مهدويت نشأت می‌گيرد و رفع اين معضل مستلزم ورود حوزه‌‌های علميه و آموزش فناوری به طلاب است.

در بحث جنگ نرم رسانه‌ای مسلماً فضای مجازی و اينترنت يكی از بهترين ابزارهای تأثيرگذار است و وهابيت نيز از آن به صورت مطلوب استفاده كرده است.
در جنگ نرم‌افزاری، فناوری دخيل است، اما متأسفانه به دليل نبود پايگاه‌های مفيد و مؤثری كه شيعه بايد داشته باشد وهابيت از اين خلأ بهره‌برداری كرده و توانسته از اين ظرفيت‌ها و پتانسيل‌ها نهايت سوء استفاده را انجام دهد و با تغيير در الگو زندگی شيعيان درصدد ايجاد تغييرات اساسی است.
وهابيت با فعاليت‌های منحط كاربران فضای سايبر را شستشوی مغزی می‌دهند و درصدد اين هستند تا غرب را به عنوان منجی عالم بشريت به همگان معرفی كنند؛ چرايی اين مسئله نيز به ترس وهابيت و ديگر اديان انحرافی از تشيع برمی‌گردد، به اين دليل بايد برای برون‌رفت از اين وضعيت معارف دينی و اعتقادی را به‌طور كامل به همگان آموزش دهيم.
ظهور و بروز جنگ نرم رسانه‌ای عليه تشيع در راستای كمرنگ كردن مبحث مهدويت است و وهابيت از خلأ موجود تبليغاتی و رسانه‌ای استفاده كرده است و كاربران شيعی فضای سايبری در حال حاضر نسبت به تاريخ شيعه بی‌اطلاع هستند و به راحتی از نمادهای شيطان‌پرستی و ... در ظاهر خود استفاده می‌كنند.
اديان انحرافی برای اشاعه اعتقادات منحط خود هزينه‌های بسياری می‌پردازند و اكنون در روند فعاليت‌های ضد مهدويت شاهد سرمايه‌گذاری كلان وهابيت هستيم؛ استكبار و استعمار جهانی در پشت اين فعاليت‌های منحط قرار دارند و به‌طور ويژه به وهابيت و بهائيت و ... توجه می‌كنند و به دليل پشتيبانی‌های مالی مطلوب از پتانسيل‌های موجود استفاده كردند و بدين ترتيب ما شاهد فعاليت‌های گسترده آنها هستيم.
بايد در روند فعاليت‌های اين گروهك‌ها به صورت ريزبينانه متمركز شويم؛ آنها با توليد محصولات فرهنگی بدون هيچ محدوديتی اهداف خود را پی می‌گيرند اما در داخل كشور با توليد يك محصول نرم‌افزاری با رويكردی دينی اجازه و حق كپی‌برداری نمی‌دهيم؛ در حالی كه آنها به راحتی اجازه كپی‌برداری به مخاطبان خود می‌دهند.
 اكنون نمی‌توانيم بگوييم فعاليت‌های مطلوبی در داخل كشور انجام داده‌ايم، اكنون اگر برای پيروزی در مقابل وهابيت بايد بحث مهدويت را جدی بگيريم و فلسفه مهدويت را برای همگان موشكافانه بيان كنيم حال اگر اين اتفاق صورت نگيرد هر عمل ديگری بی‌فايده است.
بسياری از رسانه‌های داخلی در فضای مجازی و حقيقی اطلاعات محدودی درباره جريان تشيع بالاخص بحث مهدويت دارند؛ به اين ترتيب شاهد فعاليت‌های محدود بسياری از نشريات الكترونيك در حوزه دين هستيم كه برای رفع اين معضل حوزه علميه قم بايد با طرح بحث فناوری وارد ميدان شوند.
محمد علی روشن

جدید ترین اخبار

لیست تمام مطالب

تبلیغات

 RSS 

گالری تصاویر

تبلیغات